Cannibal Corpse.



Cannibal Corpse. Bandet som frälste mig, eller vad man ska säga. Det är i stort sett tack vare dessa gubbar som jag insåg att death metal is the way to go. Hammer Smashed Face var den första låten jag hörde, och redan efter tio sekunder så tänkte jag bara "Fy fan vad bra det här är!". Och när jag började kolla upp resten av deras album (Kill var det första jag kollade upp, eftersom att det var deras senaste platta då) så kom jag i kontakt med andra band, så som Vader, Deicide, Morbid Angel. Ju fler döds och black metal band jag upptäckte, desto mer insåg jag att extrem metal (Då räknar jag med Thrash, Black, Death, Grindcore) verkligen var min grej. Jag får inte samma sorts kick på t.ex Heavy och Power Metal konserter som jag får på Death, Black & Thrash. Adrenalinkickarna man får när man slänger sig in i en mosh-pit t.ex, det finns fan inte mycket som slår det, haha.

Så jag vill bara säga tack till Cannibal Corpse för att ni har förändrat mitt liv när det gäller musiken, och tack till alla ni som har tipsat mig om riktigt bra band! Fortsätt gärna komma med rekommendationer och liknande, alltid skoj att få höra nya band.

Julafton var förövrigt ganska lugn, som vanligt. Fick äntligen ett par riktiga högtalare till datorn, så nu ska jag irritera skiten ur morsan genom att spela musik på hög nivå!

God Jul på er allihopa! Även om det inte är julafton längre.

Kommentarer
Postat av: Skåne-Robin :D

Hmm...



...efter mycket eftertanke har jag kommit fram till att du är söt :*

2009-12-25 @ 01:05:59
Postat av: Nadim

Jag har tagit in Skåne-Robins kommentar till granskning och har dessvärre beslutat att även jag tycker att du är söt. /hmm

2009-12-25 @ 11:27:13
URL: http://nadim.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY

sv: Na, dom har väl inte så hård musik antar jag. Men det finns låtar som är jävligt bra!

2009-12-30 @ 15:12:12
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY : death : sleaze : rock

sv: du går efter musiken ;) me like ;)

2010-01-01 @ 22:42:15
URL: http://rockabetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0