Helgen som varit.


Mobilbilder tycker vi alla om! Men i alla fall, jag fick ett plektrum från Anders i The Haunted, awesome!


The Haunted var grymt bra i fredags! Tänkte skriva ihop en liten "recension" eller vad man vill kalla det.

Fredagen den 13e, The Haunted ska lira på Sticky Fingers, och Emma skulle även till mig den dagen. Och eftersom att det var fredagen den 13e så krockade Emmas tåg med en jävla älg på väg hit, och då började jag och Robin bli lite nervösa, kommer vi hinna till konserten i tid? Men Emma blev bara cirka 40 minuter försenad, så efter att ha lämnat av henne hemma, hämtat biljetterna och mött upp Robin var det bara att åka raka vägen till Sticky. När vi väl var framme var klockan ungefär 21.55. Nästan två timmar efter insläppet, så vi missade förbandet, Bibleblack.

Sedan efter cirka 15 minuters väntande drog The Haunted igång, och jävlar vad bra de var! Basisten Jonas saknades pga av sjukdom, men de klarade av det galant utan basist! Det enda jag kan klaga lite på var den smått trista publiken. Så efter att ha stått inklämd bland fulla, tjocka 40-åringar under underbara låtar som, Moronic Colossus, 99 och All Against All tog jag mig därifrån och flyttade mig tillsammans med Robin mycket närmre scenen, där det var mycket bättre drag. Och efter spelningen så fick jag då plektrumet på bilden av Anders, vilket kändes jävligt nice.

För att summera det hela; The Haunted var grymt bra! Publiken var mindre bra. Men allt som allt är jag nöjd.




Resten av helgen har varit riktigt mysig, har mest legat hemma och kollat på film med Emma. Förutom i lördags när hon hängde med mig och repade. Vilket måste ha varit jävligt tråkigt för henne, haha!
Nu har hon tyvärr åkt hem, men jag ska antagligen dit igen den 4e December, vilket jag ser fram emot.

Nu ska jag kolla på "The Boat That Rocked" och äta. Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0