Uppdatering + "recension" av Mayhem konserten.

I onsdags var det i alla fall dags för Mayhem, Aeon och Godphobia. Jag, Anneli och Robin kom dit ungefär tio minuter efter insläppet. Enda problemet var att de inte hade släppt in någon ännu, så vi fick snällt stå där och vänta i 30-40 minuter, det var ju lagom trevligt.

Men sedan kom vi in i alla fall, och först upp på scen var Godphobia från Stockholm. Sångaren var hög som in i helvete, men klockren var han. Man hörde väl högst cirka 30% av mellansnacket skulle jag tro, haha. Hyfsat bra liveband, blev dock lite enformigt efter ett tag, mot slutet kändes det som att de körde samma låt om och om igen. [6/10]

Sedan var det dags för Aeon, ett riktigt bra death metal band från Östersund. Jag hade sett fram emot att få se dem ett bra tag, och de gjorde mig inte besviken! De lirade bra låtar, bl.a min favorit låt Caressed by the Holy Man. Tommy Dahlström är en bra frontman med en jävligt grym röst. Kommer utan tvekan se dem igen om de spelar i Göteborg! [8/10]

Nu var det äntligen dags för Mayhem! De öppnade upp med Pagan Fears om jag inte minns helt fel. Sedan kom sångaren, Attila, in på scen, utklädd till död påve med blod i ansiktet och över kläderna, och han hade även en lie i hand. Mayhem är ett sånt band som man ska se live, de har mycket mer energi och känsla på scen. Även fast jag tycker om dem på skiva också. Tyvärr tyckte jag att de tappade lite mot mitten, energin försvann helt plötsligt. Men de tog igen det stort när de drog igång Freezing Moon och Deathcrush, det var något speciellt med att få höra de låtarna live. Eller ja, det var något speciellt med att se Mayhem överhuvudtaget, en mäktig känsla. Det enda jag kan klaga på var då att de tappade lite mot mitten och att sången var ganska låg ibland. [8/10]

Utöver Mayhem konserten har väl det inte hänt speciellt mycket, haft en väldigt stressig vecka i skolan. Tre prov, varav jag missade ett pga av de jävla spårvagnarna, och de andra två gick käpprakt åt helvete. Känns underbart alltså! Men nästa vecka är det lugnare, och på torsdag åker jag till Emma. Och sen på lördag är det Nadims 18-års fest, kommer bli riktigt nice!