Boneyards.

Jag är så glad över att ha vuxit ifrån all trångsynthet och idioti som man har när det gäller musik, iallafall när man är yngre. Allt detta jävla snack om vem som är mest "true" och vem som lyssnar på det hårdaste bandet, musik ska fan inte vara någon tävling i vem som spelar snabbast, vem som growlar mörkast etc. Jag SKÄMS över att själv ha varit sån för inte alls längesedan. Då var det bara Death, Black och Thrash Metal som gällde, allt annat var skit, posermusik eller fjolligt. Så fruktansvärt löjligt, och jag är stolt över att säga att jag har vuxit ifrån det. Nu lyssnar jag på allt ifrån Immortal Technique till Nile.

Och folk som tycker att jag är en poser, eller whatever, fine. Kan inte bry mig mindre, jag har lyssnat på metal i cirka tre år nu, och jag har insett att man blir inte mindre "true" för att man lyssnar på någon annan genre. Man får mer variation och inspiration när man skriver egen musik.


Dagen har iallfall spenderats i stan med Anna och Harry Potter, vilket var väldigt trevligt. Imorgon är det nationella i Engelska B och jag planerar på att töja min septum. Och nu är det bara 6 dagar kvar till PWD!

Kommentarer
Postat av: Nadim

WORD!

2010-04-28 @ 21:43:08
URL: http://nadim.blogg.se/
Postat av: Robin

Immortal :'D DU ÄR DUKTIG MARCUS! :DDD

2010-04-28 @ 22:17:26
Postat av: Sandra

Jag har kompisar som är sådana, eller jag hade rättare sagt. Det gick inte att lyssna på något som inte var "hårt".. Synd att folk ska behöva va sådana.. :/

2010-04-28 @ 22:48:50
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt sagt!! börja lyssna mer på lite post musik. Som Cult of Luna, Isis och Rosetta ;Post Metal som är skön lungt musik till hårda partier =) sedan ta och titta på lite Post Rock musik som Ef, Mogwai och sånt. Som sagt det finns så mycket grymt musik där ute.



Jag känner till det som du sa, Men det var En vän som påverkade mig så vad true var i metal OSV , men mer jag växte upp ville jag vara mig själv. Men min musik som sagt vuxit upp ganska lätt. Nu gillar jag mest , Indie,Screamo ( Screamo menar jag som Saetia, Suis La Lune ,Snöras att ta upp några), Post metal, Post Rock och Emo ( emo som Cap n Jazz) och vid sidan om vissa Metalcore och Deathmetal band. Gött med Variation av musik =D

2010-04-28 @ 23:19:27
URL: http://mazi92.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0