Metaltown 2008, igen.

In Flames, Dark Tranquillity och Raubtier är bokade till Metaltown 2010.

In Flames, och DT alltså. Igen. Nu är det fyra band i årets line-up som lirade på MT 2008, suck alltså. Visserligen är det grymma band, och Finntroll är jag överlycklig över att få se. Men pga In Flames kommer Frihamnspiren att invaderas av korthåriga, mesiga små radiolyssnare som hackar på alla andra band och anser att In Flames är det tyngsta metalvärlden någonsin skapat. Idioter. Men men, blir fjärde gången jag ser IF och andra gången jag ser DT, och båda banden är awesome live som tur är. Nästa bandsläpp lär väl vara Dimmu Borgir, BFMV och Soilwork, så blir det verkligen som Metaltown 2008!

Hoppas bara inte att det dröjer år innan nästa bandsläpp, och ge oss gärna fler än tre band då.


Men ikväll är det Kataklysm, Belphegor och Suicidal Angels, det kommer bli episkt! Skriver väl ihop någon recension eller så imorgon eller på torsdag.

Kommentarer
Postat av: ROCKABETTY : metal : sleaze : rock :

Bfmv, awesomness.

Jo jag tror jag har tappat min mobiltelefon också x) failure.

2010-01-26 @ 15:39:01
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det skulle inte förvåna mig det minsta om nästa bandsläpp blev något sånt...hyffsat besviken på det här släppet :/



Sv: Kanske, jag har bara blivit väldigt van vid att höra att jag inte lyssnar på "riktig metal" eller att jag bara lyssnar på "mesig metal" vilket, vad man än tycker, inte stämmer då jag lyssnar väldigt blandat...

2010-01-26 @ 16:39:39
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, skön du!



Jag blev jävligt besviken när jag såg att In Flames kommer på både Arvika och Metaltown.. Jag tycker att dom är ett grymt bra live band men jag har redan sett dem. Ge mig band jag skriker av glädje för i stället! :P

2010-02-09 @ 15:32:20
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0