Breathless.

Lyssnar just nu igenom "Breathless" dvs The Eyes of a Traitor's senaste alster. Rätt nice platta alltså, får lite "Hollow Crown" vibbar från det, vilket inte är ett dugg dåligt. Känns även som att jag oftast öppnar mina inlägg med att berätta att jag lyssnar igenom något bands nya platta, men ja, det är oftast det jag gör. Ska försöka komma med lite musiktips numera också, om band/plattor jag tycker att ni borde ta er tid att kolla upp! Då kan jag likaväl tipsa er redan nu om några plattor ni borde lyssna på.

1. Comeback Kid - Symptoms + Cures
2. The Ghost Inside - Returners
3. Mumford & Sons - Sigh No More

Där är tre album jag lyssnat rätt mycket på på sistone och jag rekommenderar alla tre starkt! För er som inte vet vilka banden är så kan jag bara säga att The Ghost Inside och CBK är två grymma HC-band och Mumford & Sons är ett helt underbart folk/indie band från London!

Har även börjat skriva på två nya låttexter, var ett tag sedan nu. Fick a sudden strike of inspiration när jag var ute och gick förut. Låtarna är långt ifrån klara, men jag har i alla fall börjat på dem! Nu fattas det bara att vi hittar en replokal också, så att vi kan komma igång och skriva musik till texterna, förhoppningsvis dröjer det inte för lång tid innan vi hittar någonstans att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0