Musiktips.

Okej, tänkte tipsa er om ett band jag upptäckt rätt nyligen, MyChildren MyBride heter dem. Ett metalcore band från USA. De är kristna, men de kan göra jäkligt bra musik ändå. Kolla gärna upp dem om ni har tid, det är värt det!

MyChildren MyBride – Lost Boy <-- Länk till deras senaste platta på Spotify.

Sen kan jag även passa på att tipsa om ett annat band också som jag fastnat för, post-hardcore bandet We Came as Romans. Inte sån musik jag vanligtvis lyssnar på, men av någon anledning gillar jag dem, haha!

We Came As Romans – To Plant A Seed

Kommentarer
Postat av: Toviis

HAHAHA!! Men de kan göra jäkligt bra musik ändå. Jag gillar "ändå"! Och musiktips gillar vi, mer sådant. :3

2010-07-29 @ 22:20:46
URL: http://boysenbaer.blogspot.com/
Postat av: Tja!

Gillar din smak för det mesta men kolla upp dessa om du vill hitta liter mer nytt och gammalt :



Some Girls (mathcore, noisecore band typ)

Rolo Tomassi ( konstig synth , metalcore/Mathcore band)

The Murder Of Rosa Luxemburg ( gillar du kreativ musik?)

Curl Up And Die ( ett av dom bästa metalcore banden!)

Modest Mouse ( ett indie rock band , rock , Skit bra! du säkert hört dom från filmer osv)

Kasabian ( gillar du led zepplin ? och gillar nytt? ny skapande rock! skit bra i min åsikt )

Caspian ( post rock band)

Godspeed You!Black Emperor ( rekommenderar dom stark! kanske svårt att bli vann med 20 min långa låtar ! Men dom är legender ! skit bra post rock! LEGENDER!)

Pg.Lost och Ef , grymt bra svenskt post-rock band!

The Sounds Of Anmails Fighting ( progg band , anthony green spelar med där, chiodos ex sångare craig ! och deras keybordist !, Rx bandits medlemmar som deltar, gillar inte Rx bandits men dom är fett bra i detta bandet, Rekommenderar det varmt om du gillar kreativt musik !)

hoppas du går igenom nån av dom ! ha det

2010-08-03 @ 02:42:53
Postat av: ROCKABETTY

hej. kan du blogga nu? tack.

2010-08-06 @ 03:08:53
URL: http://rockabetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0