Peace & Love 2010!

Nu är jag äntligen hemma igen. Det skönaste med att komma hem var att ta en lång, varm dusch. Kände mig som en människa igen efteråt!

Tänkte dra en liten kort summering av hela festivalen!

Måndag 28e Juni - Vaknar runt 07, hur pigg som helst. Nervositeten och peppen fyller hela kroppen, snart ska jag iväg! Släpar ner min packning till spårvagnen och beger mig mot Centralen där jag möter upp Anton, Ebba, Patrik, Emil, Johan och Helena. Efter cirka 6 timmars bussresa är vi äntligen framme och beger oss mot campingen för att sätta upp tälten. Efter att äntligen ha fått upp tälten och slängt in packningen sitter vi alla helt slutkörda i campet. Alla går och lägger sig relativt tidigt (1-2 ungefär) eftersom att det inte finns mycket annat att göra.

Tisdag 29e Juni - Vaknar upp i ett tält där det är cirka 50 grader. Slänger mig ut från tältet i hopp om att få lite svalare luft utanför, och visst var det svalare utanför, men det var inte mycket. Cirka 30-35 grader i solen och helt vindstilla, underbart. Blev att spendera dagen med att sitta och hälla i sig öl och dö av värmeslag. Under kvällen träffade jag även Kian och sprang runt och vrålade "SLAAAAYER!!" tillsammans med Johan över hela campingen. Sedan sjöng vi nationalsången med de härliga värmlänningarna i campet bredvid, mycket trevlig kväll!

Onsdag 30e Juni - Idag började äntligen banden spela. Visserligen såg vi bara Lasse Lindh och Thomas Di Leva, men ändå! Thomas Di Leva var fruktansvärt rolig att se enbart för att han är så hippie. Han kastade t.ex ut frukt och sa "Frukta inte!", haha. Lasse Lindh var bra, trots alla fanatiska poppar-flickor. Och just det ja, det regnade. Det sög.

Torsdag 1e Juli - Torsdagen. Var. Den. Bästa. Dagen. Punkt. A Day to Remember, Melissa Horn, The Kooks och kent gjorde att det blev en grymt värd dag, och jag fick se alla banden tillsammans med min fina Lina, hoho. ADTR var ännu bättre än på West Coast Riot, grymt skoj att se dem igen. Melissa Horn var så söt och duktig. Trycket under Kooks var insane, vet inte hur många äckel-ungar jag armbågade när vi försökte ta oss längre bak. Vi bad vakterna att lyfta över oss till slut, passade på att trampa massa folk på fingrarna under tiden! Och kent var..obeskrivligt. Grät som ett barn under Mannen i den Vita Hatten. Det är bara kent som kan få mig att gråta alltså.

Fredag 2e Juli - It's fuckin' Gallows time! Äntligen. Äntligen fick jag se mitt älskade Gallows! Och fan vad bra de var! Fick dessutom ögonkontakt med Frank, lovely. Eftersom att Frank inte fick uppmana till moshpits eller circlepits så bad han oss att göra en gigantisk mänsklig pyramid istället, haha! Fast vi fick igång en stor circlepit ändå, där jag slog en volt och ramlade rakt i gruset. Men jag hittade 100 spänn också, så jag klagar inte! Resten av fredagen var väl sådär, vi söp till rejält med Redbull och Vodka. Blev rätt borta alltså, haha.

Lördag 3e Juli - Sliten kille vid det här laget. Kändes i hela kroppen att det var sista festivaldagen. Var och kollade på Sick of it All, som gjorde bra ifrån sig trots en extremt dålig och liten publik. Senare på kvällen såg jag och Lina på Mew, det var riktigt fint. Mådde så bra med henne i min famn. Vi gick lite tidigare från Mew för att kolla på Jay-Z, och damn den mannen vet hur han ska hantera en publik. Grymt mäktigt att faktiskt ha sett honom! Senare på natten var det destruction derby i campet, allt som kunde slås sönder slogs i sönder. Och efter att vi hade packat och allt på morgonen välte jag och Johan mitt tält och stack hål på det. Sen begav vi oss till hållplatsen och väntade på bussen. Efter ungefär 6 timmar var vi hemma i älskade Göteborg igen.


SJUKT BRA FESTIVAL! Jag har inte haft så roligt på evigheter, så tack till alla som var där och gjorde det till ett minne för livet. Vi ses nästa år!


Kommentarer
Postat av: ROCKABETTY

En fråga bara: Vad fan ser alla i Melissa Horn?! Hon är ju dötråkig XD

2010-07-07 @ 12:02:38
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY

sv: Finns ju asmånga andra som låter precis som henne, fattar nada (x

2010-07-07 @ 16:15:50
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Sandra

Aaaaaah, jag är inte alls avis. Inte alls!



Jag funderar på att dra och se N*E*R*D på PIP bara för att.. tror dom är rätt duktiga på att hantera en publik :P

2010-07-07 @ 17:10:03
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Tant

Kent <3

Vodka </3

2010-07-08 @ 18:49:11
Postat av: lynsie

:3

2010-07-19 @ 12:05:13
URL: http://lynsies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0