Skövde, there and back again - A headbangers tale.

Då var det då dags för Dark Funeral i Skövde igår! Vi kom fram till Skövde ungefär vid halv åtta tiden, efter att nästan ha missat tåget, och sen blivit ägda av en kontrollant som lurade oss och sa att tåget inte gick till Skövde.
Väl framme vid Valhall, där konserten var, så hängde vi i baren fram till att Dark Funeral skulle börja spela. Och då blev vi attackerade av en aspackad snubbe som skulle diskutera thrash metal med mig, det var fascinerande..not.

Efter att Valkyrja och Zonaria hade spelat var det dags för Dark Funeral att inta scenen. Och de var okej. Inte mer, inte mindre. Lord Ahriman (tror jag det var) tappade bort sig cirka fem-sex gånger, och Caligula lät förjävlig under de två första låtarna. Det kändes verkligen inte som att de gav allt. Men men, nu har man ju sett dem i alla fall.

Sedan efter konserten hade vi cirka åtta timmar att slå ihjäl innan tåget skulle gå tillbaka till Göteborg, så vi drog ut på krogen, där några jävla bonnläppar vid bordet bredvid satt och diskuterade mig och Anneli tydligen. Är väl bara för att vi är så förbaskat snygga som de glodde så mycket. Sen stängde krogen klockan två, då drog vi tillbaka till centralen, där vi sen blev utslängda halv tre för att de stängde. Så vi gick till McDonalds och drygade där till klockan fyra innan de stängde, sen hade vi en och en halvtimme att ta kål på innan centralen skulle öppna igen. Att gå runt i Skövde klockan fyra på morgonen när det är typ -10 eller något är inget jag rekommenderar!
Till slut blev klockan äntligen halv sex, och vi fick komma in på centralen igen. Och där satt vi och halv sov till tåget gick hem. Jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde igår natt, awesome.

Kommentarer
Postat av: Felicia

särskrivning på halvsov, GAAAARH!!! ;@

2010-03-07 @ 09:53:42
URL: http://feeliiciiaa.blogg.se/
Postat av: anneli

självklart var det för att vi var så snygga!

2010-03-09 @ 17:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0