Within the Ruins "Invade" - Recension.



Sitter och lyssnar igenom amerikanska Within the Ruins senaste alster Invade och tänkte skriva en liten kort recension om plattan hade jag tänkt.

Redan i intro-spåret Designing Oblivion inser man att Invade är en tung och relativt mörk skiva. Och sedan kan man väl helt enkelt säga att helvetet brakar loss. I det andra spåret Versus bevisar amerikanerna att de behärskar sina instrument, vi bjuds på tung och snabb teknisk metalcore som skiljer bandet från många andra metalcoreband i mina ögon. Speciellt då de har mer tekniska breakdowns, istället för att bara använda det vanliga "chugga-chugga" riffandet, även fast det också förekommer ibland. Det som drar ner plattan lite är de två instrumentala låtarna, speciellt när en av dem är över sex minuter lång. Jag har absolut inget emot lite längre låtar, men hade gärna haft sång istället för bara instrumentalt. Sedan har jag lite problem med ljudet på trummorna också, virveln är ibland svår att höra ibland allt det tekniska kaoset som bandet lägger fram.

Trots det så är det ett starkt album tycker jag. Ser fram emot att höra mer av dessa herrar i framtiden, och jag tror att nästa platta kommer bli ännu bättre. Även fast den säkerligen dröjer. Men den som väntar på något gott!

[8/10]


Kommer försöka lägga upp lite recensioner här lite då och då. Kommer ju inte bara vara metalcore, utan även death metal, black metal, hardcore, thrash metal med mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0